Blogs

Onze Kumpulan 2026 nieuwsbrief

Beste vrienden, geïnteresseerden en liefhebbers van ons gedeelde erfgoed,

Met veel plezier nodigt Stichting Erfgoed Medan u uit voor de jaarlijkse Medan Kumpulan, hét ontmoetingsmoment waarop geschiedenis, cultuur, familieverhalen en verbinding samenkomen.

Het thema van dit jaar is: Samen van Verre

Mensen, families en gemeenschappen uit de Indonesische archipel hebben door de eeuwen heen verbindingen gelegd over zeeën, eilanden en continenten. Velen van ons dragen verhalen met zich mee van familieleden die verspreid raakten over Sumatra, Java, de Molukken, Papua en andere delen van de wereld.
Ondanks de afstand bleven herinneringen, tradities en familiebanden bestaan.
Tijdens deze bijzondere dag nemen inspirerende sprekers ons mee langs de gedeelde geschiedenis van verschillende eilanden uit de archipel. Zij vertellen over migratie, familiegeschiedenissen, identiteit, veerkracht en de betekenis van erfgoed voor huidige en toekomstige generaties.

Naast boeiende lezingen kunt u genieten van muziek, ontmoeting, persoonlijke verhalen, een uitgebreid lunchbuffet en natuurlijk de warme sfeer die onze Medan Kumpulan zo bijzonder maakt.

Juist in een wereld waarin tegenstellingen soms groter lijken te worden, geloven wij dat kennis van onze gedeelde geschiedenis kan bijdragen aan begrip, respect en verbondenheid. Door over onze eigen grenzen heen te kijken, ontdekken wij nieuwe perspectieven en versterken wij de onderlinge band.

Wij hopen u te mogen verwelkomen bij een inspirerende dag vol herkenning, ontmoeting en nieuwe inzichten.

Verbinding is de sleutel. Samen van Verre, maar dicht bij elkaar

Reserveer tijdig uw plaats en beleef deze bijzondere bijeenkomst met ons mee.

Bestuur van Stichting Erfgoed Medan
Brenda van Melle (Voorzitter) – Tommy van der Errelen (Penningmeester) en
Daisy de Groot-Baams (Secretaris)

Secretaris

 
Mijn naam is Daisy de Groot (Rotterdam ’66) dochter van Leo de Groot (Buitenzorg ’37-Rotterdam ’68) en Loes de Groot-Baams (Medan ’42 – Rotterdam ’21)

Ik ben moeder van een zoon, ben getrouwd en werk als receptioniste bij een grote tandartspraktijk. In mijn vrije tijd ben ik graag creatief bezig en ik houd ervan om naar concerten/theater te gaan.

Superleuk ook om mij in te zetten voor de Stichting. Het is belangrijk om ons erfgoed door te geven

Leave A Comment

Your Comment
All comments are held for moderation.